Pokutuje opinia, że prowadzenie własnego biznesu to doskonały sposób na zarabianie pieniędzy, z którejkolwiek strony by na tę kwestię nie spojrzeć. Rzeczywistość rzadko jednak odpowiada naszym wyobrażeniom, stąd naszym udziałem często są rozczarowania. Są jednak sposoby, by ryzyko porażki zminimalizować.
Po pierwsze, musimy szczerze ocenić, jak dużo wiemy o branży, którą zamierzamy podbić. Musimy mieć na uwadze, że jako nikomu nieznani nowicjusze nie mamy szans z markami, które już na rynku zagościły na stałe. Co innego, jeśli czujemy się nieźli w tym co robimy – wtedy nasz produkt będzie sprzedać łatwiej, niemniej tak czy inaczej będziemy potrzebować silnego wyróżnika.
Po drugie i najważniejsze – nasz biznes musimy opisać w liczbach tak dokładnie, jak tylko potrafimy. Musimy ocenić ryzyko i szanse, jakie mamy na rynku, bardzo precyzyjnie ocenić grupę docelową, do jakiej nasza oferta będzie skierowana. Dlaczego? Reklama jest dźwignią handlu, a żeby nasz komunikat dotarł do adresata, musi być nadany za pomocą odpowiedniego kanału informacyjnego. Zatem na początku musimy ocenić, komu nasz produkt chcemy sprzedawać. Później, posiłkując się ogólnodostępną wiedzą musimy wydzielić kilka najpopularniejszych wśród danej grupy odbiorców mediów, za pomocą których dotrzemy do naszego potencjalnego klienta. Wtedy możemy też ocenić, czy reklama w prasie, radiu, telewizji czy internecie będzie niezbędna.
Inaczej – reklama będzie niezbędna, bez tego nie ruszymy z miejsca. Niemniej musimy zdecydować, za pomocą jakich magazynów, stron internetowych czy stacji radiowych i telewizyjnych komunikować się z naszymi klientami? Prosty przykład – czy reklama proszku do prania puszczona w trakcie przerwy meczu piłkarskiego ma jakiekolwiek szanse, by dotrzeć do potencjalnego odbiorcy? Odpowiedź pozostawiam czytelnikowi.
Zainwestować będziemy musieli również w dobrze skonstruowaną stronę internetową. To będzie nasza wizytówka i witryna wystawcza, warto zatem zadbać, czy wyglądała atrakcyjnie.
Leave a Reply